soc.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & Cevap | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin genel tanıtımı | |
2 | Yoksulluk, Refah ve Toplumsal Dışlama; Eşitlik ve Eşitsizliği Yeniden Düşünmek | Anthony Giddens, Sociology; 3rd edition, Polity Press, 1998, chapter10, pp. 239-282. |
3 | Irk, Etnisite ve Göç: Önyargı ve Toplumsal Ayrımcılık Üzerine Yaklaşımlar | Anthony Giddens, Sociology; 3rd edition, Polity Press, 1998, chapter 9, pp. 209-238. |
4 | Toplumsal Cinsiyet ve Cinsellik: Toplumsal Cinsiyet Farklılıkları ve Eşitsizlikleri Üzerine Yaklaşımlar | Anthony Giddens, Sociology; 3rd edition, Polity Press, 1998, chapter 5, pp. 89-113. |
5 | Beden Sosyolojisi; Sağlık, Hastalık ve Yaşlanma Üzerine Toplumsal Yaklaşımlar | Anthony Giddens, Sociology; 3rd edition, Polity Press, 1998, chapter 6, pp. 115-137. |
6 | Ara sınav I | |
7 | İş ve Ekonomik Hayat: Mesleki Sınıflandırma Sistemlerini Anlamak | Anthony Giddens, Sociology; 3rd edition, Polity Press, 1998, chapter 12, pp. 305-335. |
8 | Örgütler ve Modern Hayat | Anthony Giddens, Sociology; 3rd edition, Polity Press, 1998, chapter 11, pp. 283-305. |
9 | Siyaset ve Güç İlişkilerinin Toplumlara Etkisi | Anthony Giddens, Sociology; 3rd edition, Polity Press, 1998, chapter 13, pp. 337-363. |
10 | Kitle Medyası ve Popüler Kültür: Medya ve İletişim Teknolojilerinin Toplumlara Etkisi | Anthony Giddens, Sociology; 3rd edition, Polity Press, 1998, chapter 14, pp. 363-399. |
11 | Arasınav II | |
12 | Din: Din ve Sekülerleşme Üzerine Kuramlar ve Dini Örgütlerin Yapısı | Anthony Giddens, Sociology; 3rd edition, Polity Press, 1998, chapter 16, pp. 433-469. |
13 | Kentler ve Kent Mekanları; Kentleşme ve Kentsel Kuramlar | Anthony Giddens, Sociology; 3rd edition, Polity Press, 1998, chapter 17, pp. 469-501. |
14 | Devrimler ve Toplumsal Hareketler | Anthony Giddens, Sociology; 3rd edition, Polity Press, 1998, chapter 18, 502-517. |
15 | Dönemin Değerlendirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Bu formda belirtilen zorunlu okumalar. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Yok |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 70 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 30 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 25 | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 21 | |
Toplam | 131 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sosyoloji alanındaki kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | ||||
2 | Sosyolojinin klasik ve çağdaş kuramlarını bilmek, bunlar arasındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlayabilmek | X | ||||
3 | Sosyoloji alanında edindiği temel kuramsal bilgileri eleştirel bir yaklaşımla kullanabilmek. | X | ||||
4 | Sosyoloji alanının gerektirdiği metodolojik bilgi donanımına sahip olarak sosyolojik bir araştırmayı bireysel ya da grup üyesi olarak başından sonuna kadar planlayıp uygulayabilmek. | |||||
5 | Yerel, ulusal ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üstüne değerlendirme yapabilmek. | X | ||||
6 | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek. | |||||
7 | Sosyoloji alanın gerektirdiği disiplinler arası bakış açısına sahip olmak, bu doğrultuda diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak. | X | ||||
8 | Bir yabancı dili kullanarak sosyoloji alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | X | ||||
9 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). | |||||
10 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | |||||
11 | Sosyolojik verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere ve eleştirel bakış açısına sahip olmak. | X | ||||
12 | Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş ve gündelik yaşamında kullanabilmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest